středa 16. prosince 2015

Mínění || Vánoce, Vánoce přicházejí

Už je to nějaký ten pátek, kdy jsem měla rozzářená očička a radostí skákala metr vysoko, že je prvního prosince. Od dvou let jsem nadšeně kreslila dopis pro Ježíška... Dokonce od první třídy se mohl radovat mými vlastnoručními popisky s vysvětlením, co každá kresba znamená (kdyby to náhodou sám nepoznal).



Adventní kalendář nesměl nikdy chybět. Nemysli si, že jsem měla ten s okýnky, které skrývají v sobě velmi lahodné čokolády. Mňam, vždycky jsem měla boule až za ušima. Doufám, že jsi pochopil, že si tu z tebe dělám vtípky a nemyslím to vážně, tento blaf vážně není čokoláda. Měla jsem něco lepšího – punčoškový kalendář, do kterého jsem každý den dostala nějaké překvapení. Někdy jsem byla opravdu překvapená, když jsem nic nedostala. Prý jsem zlobila. Pipi a zlobit?! Vánoční zvyky, jako je pouštění lodiček, lití vosku, krájení jablek, apod., jsem doslova milovala. S Panem Nilsonem jsem vždy na Štědrý den se zubatým úsměvem zdobila stromeček. Nyní to raději nechávám na něm, ale vždy chce pomoct, takže se z toho nevykroutím.


Čím jsem starší, tím více Vánoce ztrácejí své kouzlo. Vidím přeplněná parkoviště, kolony aut dlouhé jako Amazonka s nervózními řidiči, přeplněné obchodní domy s vystresovanými dospěláky, které na poslední chvíli shání dárky,... Naštěstí jsme byli prozíraví a tento problém jsme vyřešili tak, že většinu dárků objednáváme přes internet. Nemusíme trávit hodiny a hodiny v přecpaných nákupních centrech. Určitě si říkáš: „Jak to ta Pipi tedy ví?!“  Řeknu ti to, ničeho se neboj. Pokud pozorně čteš, tak víš, že miluji velkou bijákovou obrazovku (pokud jsi méně chápavý a nepochopil jsi to, tak myslím kino), takže čas od času musím zavítat do nákupního centra do multikina...


Je mi smutno, že se Vánoce staly konzumem. Obchodníci si určitě mnou ruce nad tím, jak lidé blázní a už pořádně ani neví, co koupili. Vánoce nejsou o stresu, ani o tom, co ukořistíš nebo kolik dárků nakoupíš... Ale jsou o odpočinku, relaxaci, rodině,...


Miluj Vánoce, zkrátka vrať se do dětských let a buď zase to malé škvrně, které nadšením nemůže ani dojíst večeři, jak moc je natěšené na Ježíška, a nestresuj se s nimi! Budeš daleko šťastnější a spokojenější! Krásný advent.

Žádné komentáře:

Okomentovat