neděle 1. května 2016

Anna || Maturita | Slohová práce | Jak jsem poznal vaši matku

Květen je pro mě nejkrásnějším a nejoblíbenějším měsícem. Příroda kolem mě krásně rozkvétá, zelená se, voní,.. zkrátka jaro je v plném proudu. Tímto krásným obdobím se inspiroval slavný romantický autor Karel Hynek Mácha již v 19. století a ve své básni napsal:  Byl pozdní večer, první máj. Večerní máj, byl lásky čas.“ 









Máj není jen měsícem lásky, ale pro někoho přichází poněkud stresující čas, maturitní zkouška, proto jsem se rozhodla, že vám ukážu mojí maturitní slohovku, kterou jsem vyplodila před rokem (Maturity 2015). „Šetřila jsem si“ ji právě na tuto dobu... 


Témat bylo několik (myslím, že deset), ale mě nejvíce zaujalo „Jak jsme poznal vaši matku“ vyprávění otce dětem. Nebudu to protahovat, přeji příjemný počtení.




Láska na první pohled 




Milé děti, rád bych Vám vyprávěl, jak jsem poznal Vaši matku. 24. července 2004, toto datum si budu pamatovat do konce svého života. Byl krásný letní den, obloha byla jasná a slunce krásně svítilo. Ráno jsem vstal brzy, protože jsem musel běžet na nádraží, jelikož se mi den předtím rozbilo auto. Vlakem jsem naposledy jel se svým dědou, když jsem byl malý chlapec. Byla to taková malá premiéra po několika letech.

Do vlaku přistoupila krásná slečna. Vysoká blondýna s dlouhýma nohama. Oněměl jsem. Dívka byla trošku zmatená. Zeptala se: „Máte tu volno?“. Pohotově jsem přikývl. Bez váhání jsem se s ní dal do řeči. Jmenovala se Monika a studovala v Praze. Byla opravdu krásná, v duchu jsem si říkal: „Ta holka by mohla dělat modelku.“ Měla opravdu krásný úsměv. Do té doby jsem tvrdil, že láska na první pohled neexistuje. Ale v ten moment jsem si uvědomil, že jsem se do dívky zamiloval opravdu na poprvé. Monika byla vtipná, chytrá, krásná. Prostě ideální.

Z našeho povídání nás vyrušil průvodčí, který chtěl lístek. Podal jsem mu ho, měl jsem ho už připravený. Monika dlouho lovila v kabelce a stále ho nemohla najít. Znervózněla. Průvodčí vypadal naštvaně a netrpělivě. Začal poklepávat nohou. Monika zčervenala a začala se ospravedlňovat. „Omlouvám se, ale nemůžu si vzpomenout, kam jsem ho založila.“ Začal jsem jí pomáhat. Asi po pěti minutách se na dívky tváři objevil úsměv a v ruce držela lístek. Měla ho v kapse svého červeného kabátu. Usmála a výpravčímu s úlevou podala jízdenku. Musím říct, že jsem si také oddychl.

Výpravčí začal na lístek zírat. Bez mluvení se takhle díval několik vteřin. Na dívce byla vidět nervozita. Připravoval jsem si řeč, co řeknu výpravčímu, ale v tu chvíli promluvil: „Slečno, prosím Vás, kam jedete?“ „Do Plzně…“, rozpačitě se usmála. V tu chvíli jsem zneklidněl i já. Bohužel jsme seděli ve vlaku ve směru Liberec…

V Liberci bydlí moji rodiče, vzal jsem ji k nim domů. Nikdy předtím jsem jim svou přítelkyni nepředstavil tak brzy. Za deset měsíců se konala svatba. Od té doby věřím na lásku na první pohled. 



Všem, kteří skládají zkoušku dospělosti přeji spoustu úspěchů. Opravdu se není čeho bát! 


S láskou Anna

Žádné komentáře:

Okomentovat