středa 4. listopadu 2015

Mínění || Kácení stromů a burani

Možná ti už dlouho vrtá hlavou, co je „Mínění“. Po kliknutí na tebe vyjížděl obrázek s textem „Přijď jindy!“, což v tobě možná vzbuzovalo ještě větší zvědavost. Dneska přišel den D, kdy ti to konečně prozradím. Neboj se, myslím, že brzy odkryji všechny „Přijď jindy“. Nebudu tě už napínat. V „Mínění“ najdeš mé úvahy, myšlenky...

Tuto středu ti povím o něčem, co mě poslední dobou docela dost trápí. Jsi u mě zvyklý na pozitivní a vtipné články (snad výjimkou byl text o Knihkupectví U Mobi), což dneska moc nečekej.

Pokud mě sleduješ na Facebooku, víš, že jsem nedávno psala status o kácení stromů:

Přijde mi, že ve vesnicích si vůbec neváží přírody. Ve městech o stromy pečují daleko víc. Vesničanům je úplně jedno, že nějaký strom pořežou, berou to jako samozřejmost. Je mi z těch lidí smutno. Netvrdím, že je to tak všude... Co si o tom myslíš ty?



S Panem Nilsonem jsem z toho opravdu dost smutná. Široko daleko lidé vysazují aleje i jednotlivé stromy, pořádají se akce na podporu přírody, a u nás je to úplně obráceně. Jen se kácí, kácí a zase jenom kácí! Přijde mi, že se v naší vesnici příroda bere jako samozřejmost. Doma jsem nebyla čtrnáct dní. Byla jsem velice nemile překvapena (až mi bylo do breku), změnilo se tam opravdu dost, až jsem valila oči! Argumenty jsou opravdu nesmyslné. Pozorně čti, určitě nad tím taky budeš kroutit hlavou. Důvody jsou např. stromy hyzdily obec, strach lidí, že na někoho jejich strom spadne, potřebuje se dřevo (v tomto případě se o kácení postarali na černo). Hlavně to všechno byly jenom nálety... Tak proč je nepokácet?!

Pořídila jsem jen fotky z objízdné trasy, kterou upravili kvůli opravě mostu. Padlo tam zbytečně spousta stromů, které ničemu ani nikomu nepřekážely. 

Pracovník firmy si v neděli vesele dořezával stromy, jelikož potřeboval na chalupu dřevo tj. pracoval na černo, nikdo to nepozná. Ještě že taťka včas zasáhl, jinak bys neviděl žádný strom. Do vesnice jsem se raději fotit nevydala (padlo okolo deseti krásných zdravých stromů, jelikož se lidé báli, že na někoho spadnou), to už bys opravdu brečel se mnou! Jsou to burani. Katastrofa, katastrofa a zase katastrofa...



Pro dnešek se s tebou raději rozloučím. Nechci na tebe přenášet mojí chmurnou náladu. Přece sem chodíš, abys ses pobavil. 



Jaký názor na to máš ty? Patříš spíš k ochráncům přírody nebo k těm, kteří stromy kácí? Sázíš stromy? Jak je to u tebe?

Žádné komentáře:

Okomentovat