středa 19. srpna 2015

Současnění: Pipi a občanský průkaz

Jsi milovníkem focení na občanku, pas, řidičák a celkově na průkazky jako já?!

Po dosažení patnácti let (dokonce už ve čtrnácti letech) každý s nadšením běžel na úřad si zařídit občanský průkaz. Jen já, asi odbojník, jsem šla se zpožděním snad dvou měsíců. Nevím proč, ale prostě jsem jí nepotřebovala. Taky k čemu?! Bezúčelně zabírá místo, proto jsem si musela pořídit větší peněženku. Když si na všechno zvykneš, najednou ti občanka přestane platit. Co teď? Rebelkou jsem a budu, a proto se rozhoduji platnost ignorovat. Stejně jí po mě moc nechtějí a nikdo ani nezjistí, že mám průkaz prošlý.



Po dvou měsících bojkotu jsem se vydala do banky s větším obnosem peněz (pro někoho malý obnos, ale myslím si, že pro většinu velký). Peníze jsem si vložila na svůj účet a následně jsem je chtěla poslat příjemci. „Prosím, ukažte mi ještě jednou občanku,“ řekla pokladní v bance. Podala jsem jí doklad s nic netušícím výrazem. „Máte prošlý občanský průkaz, peníze poslat nemůžeme.“ Můj výraz byl k nezaplacení. Zděsila jsem se, že s penězi nemůžu dál disponovat. Naštěstí slečna ještě pokračovala: „Příkaz proveďte přes internetové bankovnictví, to půjde!“ Asi ti ani nemusím vyprávět, jak moc se mi ulevilo!

Asi po čtrnácti dnech jsem překonala svůj odpor k focení a rozhodla se jít na úřad. Uběhla snad půlhodina a stále moje číslo nesvítilo. Pán přede mnou to raději vzdal. Poklepávala jsem nohou a přemýšlela jsem, že také vezmu do zaječích. Přeci nejsem žádný srab, tak jsem zůstala. Konečně 118 (z toho jejich chytrého automatu).

Slečna za přepážkou mi občanský průkaz i pas zadržela, jelikož prošla platnost. Po zaplacení poplatku 600 Kč (neboj se, pokutu jsem neplatila) za pas mě poslala do malé komůrky. Postup určitě znáš, proto ti ho nebudu popisovat. Pro mě je největší problém mít rty u sebe. Však víš, že pusu mám na fotkách skoro vždycky otevřenou nebo pootevřenou. Určitě si dovedeš představit, jak moc jsem trpěla. Slečna mě musela vyfotit třikrát a pak snad ještě pět minut ukazovat pořád dokola fotografie, abych si mohla vybrat. Byla se mnou trpělivá, říkala, že má čas do večera. Asi neviděla frontu venku. Byla jsem opravdu vykulená, když jsem se dozvěděla, že na pas musí být jiná fotografie. Polévalo mě horko. Nechala jsem se vyfotit jen jednou a rychle utíkala, co nejdál to šlo.


Návštěvu fotografa na další průkazy jsem raději opět odložila. Uznávám, byla to chyba, jelikož budu muset opět podstoupit podobné martyrium, ale naštěstí mě už nezavřou do kabinky. Uff, jsem ráda, že nejsem klaustrofobik.

Z focení jsem měla hrůzu, ale nyní se děsím ještě víc. Musím čekat čtrnáct dní nebo dokonce tři týdny než budou průkazy zhotoveny. V té době nám totiž začíná rodinná dovolená! No, pokud letos pojedu k moři, budu tralalálovat! Tak to vypadá, když je prošlá občanka dva měsíce a pas tři roky!

6 komentářů:

  1. Jo, Aničko, pak se mě divíš, že se nerada fotografuju. Vždycky na občance vypadám příšerně. Mimochodem, já mám pas propadlý šest let. Tak jsem tě trumfla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotografování na občanku a fotografování "jen tak" je úplně něco jiného. Mám strach jen z průkazových fotek, jelikož máš předepsaný postupy, jak se musíš tvářit, kam se dívat... Normální focení mám ráda. Je to sranda, jelikož můžeš úplně všechno - i porušovat pravidla focení, pořádně se vyřádit (i vypláznout jazyk můžeš)... Nemůžeš srovnávat normální focení s průkazovým focením, jelikož to je úplně něco jiného :)

      Myslím, že na občance vypadá každý (možná na pár výjimek) příšerně. Jsem ráda, že už nikdo neuvidí, jak jsem vypadala na mojí ex-občance! No, ono to teď vůbec lepší nebude.

      Pas nepotřebuješ, tedy pokud nechceš na dovču jako já... Což asi nepojedu, jelikož nemám ani jednu legitimaci, ale pořád pevně věřím, že se mi vrátí včas...

      Zdraví Pipilota

      Vymazat
  2. Souhlasím, focení na průkazky je děs! A čekací fronty na úřadech ještě delší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že nás je víc, uděláme skupinu "Nesnášíme focení na průkazky". Ne, zrušíme úřady a budeme si tralálovat po světě jen tak! To je plán, kdo se přidá?!

      Vymazat
  3. A teď si ,Pipi, představ kolikrát jsem musela tuhle nepopulární disciplínu absolvovat já, ve svém věku. A počkej až si budeš chtít pořídit biometrický pas, to tě ta paní za okýnkem bude ještě "buzerovat" s otiskama prstů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádnej biometrickej pas jsem nechtěla a představ si oni mi ho stejně určitě dají, jelikož prsty jsem taky musela otiskovat. O tom jsem ani nepsala, náhodou to byla zábava. Jen jsem málem uronila nějakou tu slzu, jelikož už nemůžu přemýšlet o kariéře lupiče...

      Jinak díky za komentář, ani nevíš, jakou jsi mi udělala radost, že i ty jsi se připojila do diskuse :) jen tak dál :)

      Vymazat