středa 29. července 2015

Pídění: Lifefood

Snickers, Margot, Mars, Twix... Kdo by neodolal takovému sladkému pokušení? Myslím, že skoro všichni teenegeři (a nejen oni) na těchto sladkostech ujíždí. Nebyla jsem výjimkou. Mamka mě neustále poučovala o složení výrobků a následném dopadu na mé zdraví při časté konzumaci. Nechtěla jsem o tom ani slyšet a potajmu jsem si tyhle „dobroty“ kupovala. Ano, Pipi je rebel. Měla jsme úsměv na tváři, jen má peněženka usedavě plakala. Co mi ale zbývalo?! Domů se vybíraly jen sušenky s rostlinným tukem, který ovšem nesměl být ztužený, ale také žádný glukózo-fruktózový sirup, fruktóza, konzervanty a jiná éčka... Tedy skoro žádné.


Od konce roku 2014 musí výrobci dodržovat povinné prvky na obalech. Byla jsem velice překvapena, že skoro všechny výrobky s rostlinným tukem obsahují palmový tuk – tj. největší (a nejlevnější) zabiják v potravinářském průmyslu. Není to jenom skrytá hrozba pro naše tělo, ale kvůli sázení palem se kácí deštné pralesy, hubí se zvířata.... Nebudu ti vyprávět, jaké hrůzy se tam odehrávají (to bys sis musel přinést kapesníček a poplakat si).

Z obchodu často odcházím zklamaná, se škrundáním v žaludku, ale hlavně s prázdným košíkem. Náš nákup v hypermarketu často probíhal podobně. Strávily jsme tam hodinu a pořád jsme si nemohly vybrat. Z počátku jsme postupovaly regál po regálu, četly jsme složení (tedy mamka, já přes slzy neviděla) a postupně jsme vylučovaly všechny „pamlsky“, na kterých jsem si málem vytvořila závislost. Nyní se naše návštěvy do těchto mega obchodů už ani nekonají...

Nejdříve jsem se maminčině „posedlosti“ vysmívala, ale postupem času jsem zjistila, že má bohužel pravdu. Pokud chceš žít alespoň trochu zdravým životním stylem, musíš se zamyslet nad tím, co si strkáš do svého čumáčku. Určitě si říkáš, co vlastně jí, když si v obchodu nemůžou nic vybrat. Správná otázka. Většinu si doma vyrábíme sami. Zamýšlela jsem se nad tím a ráda bych ti ukázala pár pochoutek, které doma připravujeme. Ano, hádáš správně, čas od času se na blogu objeví nějaký ten receptík. Že neuhodneš, jak se tato rubrika bude jmenovat?! Už jsi na blogu nějaké fotky mohl vidět...


Když si zrovna nic nevytváříme, celá rodina moc ráda ujíždí na tyčinkách Lifebar od Lifefoodu. Opět tuhle pochoutku přinesla mamka. Říkala jsem ti, že ona za všechno může! Nejprve jsme je nakupovali v kamenných obchodech (jsou jen ve vybraných např. Zdravá výživa, Slunečnice či podobně), někde ceny jsou opravdu přehnaně vysoké, proto jsme si je před několika dny rozhodly objednat ze stránek Lifefoodu. Nejprve jsme chtěly jen tyčinky, ale za pár dní jsme si opět nenasytně otevřely stránky Lifefoodu (z designu skáču do vzduchu a při tom zvedám palce za přehlednost) a zvesela nakupovaly. Do košíku jsme přidaly nejen tyčinky, ale i brusinky, datle a „chleby“.


Hádej, proč mám ráda tyto sladkosti?! Energetické tyčinky Lifebar jsou bez cukru, bez lepku, bez laktózy, bez konzervačních látek,... Tralalá, co víc si přát?! Jsou především pro příznivce RAW a vegany, ale i odpůrci těchto směrů si můžou pochutnat. Základem jsou datle a mandle, a pak si podle tvé chuti můžeš koupit třešňovou, fíkovou, čokoládovou, meruňkovou, kokosovou, brasilskou a také Lifebar plus (čtyři druhy). Již při prvním ochutnání zakusíš tu lahodnou a pravou chuť ovoce a oříšků (i všech těch kvalitních surovin) a nemůžeš přestat. Úplně se ti rozplývají na jazyku. Naprostá bomba!


V naší rodině na plné čáře vede čokoládová. O tu jsme se schopný opravdu poprat, hlavně nejmladší bráška.


Zprvu jsem si myslela, že si budu moc častěji pochutnávat, ale teď mi mojí oblíbenou laskominu mamka odtrhává od úst (přeci to nemůžeme sníst na posezení), takže můj žaludek je opět hladový... (Ach jo!)

Mohla bych se utlouct. Konečně můžu mlsat s klidným svědomím. Jen cena se mi moc nelíbí, ale odpovídá prvotřídní kvalitě. Výrobci vyrábí s láskou a ručně (tak proč si tu já husa vůbec stěžuju?!)


2 komentáře:

  1. Ahoj Pipi!
    Ani nevíš, jak ráda se sem vracím :-) Vždy tady narazím na nějaký super článek. Jako třeba tenhle. Připomněl mi mne před pár lety, taky jsem na snickerskách ujížděla :D hihi :D ...
    Je pravda, že sice už raději složení na ničem v krámu nečtu, ale tuším co za svinstva (pardon) obsahují. Jsem ráda, že jsi napsala, protože jsem si tak vzpomněla, že jsem strašně dlouho neměla domácí chleba. *oblizuji se* Už vím, co bude hned zítra po ránu dělat.

    Měj se hezky Pipi. Těším se na příští týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Niko,
      moc dík za tenhle super a hlavně dlouhý komentář (jak já je miluju). Na Snickerskách jsem ujížděla bohužel ještě nedávno, ale teď už jsou úplně vyškrtnuté z mého jídelníčku, tralalá! Mám ze sebe radost.
      Jaký pardon?! Jsou to svinstva, žádný pardon! Kdyby to lidi přestali jíst, výrobci by se zamysleli…
      Domácí chléb je výborný, taky ho doma mlsáme :) Jsem moc ráda, že díky mému článku jsi si na něho vzpomněla. Třikrát hurá zítra ráno do pečení :) Pokud budeš chtít, pošli foto, ráda se mrknu :)

      Pipilota

      Vymazat