středa 2. prosince 2015

Současnění || Pipi v International School of Prague

Představ si, v pátek 27. listopadu 2015 jsem byla s Panem Nilsonem na obědě snad v nejlepší školní jídelně (lepší mi nikdo neukázal). Opravdu si nevymýšlím (jak mám někdy ve zvyku). Určitě jsi zmatený a nechápeš, kde jsem byla. Pardon, nějak jsem se zapovídala a zapomněla jsem ti říct, kam jsem vůbec šla. Před nedávnem jsem psala o Skutečně zdravé škole, kde jsem se seznámila s neprosto úžasnými lidmi. Díky tomu jsem dostala velmi milé pozvání na oběd do International School of Prague.



Raději ti ani nebudu vyprávět, jak jsme se dobývali do školy (to bys ses mohl zbláznit smíchy). Po úspěšném dostání se až k recepci, jsem vyplnila visitorskou kartičku s našimi jmény a hned poté mi dali (i Panu Nilsonovi) cedulku pro návštěvy...


Při příchodu do prostorné prosklené jídelny s barevnými židličkami (s možností za teplého počasí sedět na terase) jsem valila oči a při vyprávění o ní mi lezly oči z důlků. Děti si můžou vybrat z pěti chodů jídel. Nemysli si, že si je dopředu objednávají. Žádný takový. Hezky se podívají, co se jim líbí a podle toho si zvolí svůj oběd. To je paráda, co?!


K dispozici mají salátový bar, kde si můžou podle libosti nabrat velké množství zeleniny a různé druhy salátů (salát Ceasar apod.)...


Místo oběda si můžou vzít dokonce sushi.


Také nechybí různé bagety a toasty....


... fresh nápoje a další laskominy (např. různé zdravé tyčinky, ovoce). Můžou si je vzít nejen k obědu, ale taky ke svačinkám... To je luxus, co?


Pátek, konec týdne a hlavně skoro začínající víkend, mají možnost si vybrat i nezdravé jídlo. Chladící boxy přetékají nanuky, což jiný den neobjevíš, ani kdybys ses stavěl na hlavu. Opravdu byla podívaná na osmiletou holčičku (nejen na ní), jak má před sebou plný talíř oběda a doslova hltá zmrzlinu. Brr, divím se jí, že na ní v té zimě měla chuť. Jsem sice rebel, ale tohle na mě bylo moc.  


Jídelna je obrovská, přesto se nikdo nemusel překřikovat, úplně v pohodě jsi si mohl povídat. Některé děti hrály karty. Učitelé nikoho nebuzerovali, jak to většinou bývá v jiných školách. Jen jsem koukala s otevřenou pusou a jen pozorovala okolí. Byla naprosto úžasná atmosféra. Bylo mi smutno, že jsem tohle jako škvrně nikdy zažít nemohla. Možná to bude ale tím, že školu navštěvují jen výběrové děti, které musí projít dost náročnými přijímacími zkouškami...


Ještě nyní se olizuji nad pochoutkami, kterými jsem byla nakrmena.


Asi nejvíc mě zaujal individuální přístup ke škvrňatům. Pokud dítě něco nemůže jíst či mu něco nechutná, popovídají si s ním nebo s rodiči. Dále rodiče mají možnost se ve škole i najíst a dokonce si vzít jídlo domů. Každý student dostane kartičku (elektronickou peněženku), do které mu zaznamenávají, co jedl...


S Panem Nilsonem jsem měla možnost vidět i zákulisí (kuchyni). Představ si, nikde nic nesmrdělo, jak to ve většině jídelnách bývá. Kuchaři?! O těch se mi ještě teď zdá. Představ si nějakou luxusní restauraci a v ní šéf kuchaře. Přesně tak vypadají kuchtíci v International School of Prague. Usměvaví lidé, kteří svoje povolání dělají s velkou láskou. Pokud člověk dělá něco se zalíbením, je to z něho poznat. Tedy alespoň já to tak mám.


Vybavení školy je komfortní. Děti mají možnost hrát ve školní kapele, kde mají bubny, ale určitě další hudební nástroje (ale ty už jsem neviděla, takže ti to nemůžu říct), také ve škole nechybí úžasná tělocvična v americkém stylu, luxusní knihovna s počítači a notebooky od Apple a prý také střižna, kterou mi bohužel neukázali. Věděli, že bych se z ní jen tak nehnula.


Ještě teď mám otevřenou pusu (nad tou nádherou) a slzy na krajíčku (nad tím, že nemůžu chodit do tak skvělé školy s luxusní školní jídelnou). Doslova jsem vedle z této školy a skvělých lidí, kteří jsou součástí.



S Panem Nilsonem moc děkujeme za pozvání a těšíme se na další úžasná setkání. Zuzce, Renatě, kuchařům a celému týmu opravdu ze srdce děkuji za skvělý zážitek, na který budu hodně dlouho vzpomínat. Pan Nilson na poděkování smeká klobouk (také bych smekla, ale bohužel žádný po ruce nemám).

Také tě mrzí, že jsi ty nebo tvoje dítě nemohl studovat na suprové škole s nejlepší školní jídelnou?

Žádné komentáře:

Okomentovat